Příspěvek Diskuzního fóra
mklic napsal:
Dobrý den, zaznamenal jsem zde diskuzi ohledně financí, zisku ze vstupného, důvody, proč na pohár nemají permanentkáří vstup zdarma, že 1 zápas stojí v nákladech 200-300 tisíc atd. ... Zajímalo by mě však, jak je to ... s celkovými příjmy z fanshopu??? Nevybavuji si přesně, ale před 4 lety byl obrat z merchandisingu 6-7 milionů za sezonu? Jaké byly tržby/zisky fanshopu za 2015 a 2016? S kolegy z tribuny A3 ve fanshopu nakupuji poměrně často, i když by se spíše hodilo použít minulý čas. Kvalita nabídky a šířka sortimentu šla rapidně dolů, letní šálu není možné sehnat již dva roky, nyní nejsou ani pořádné kšiltovky či přívěsky na klíče. A odpověď vedoucího prodejny na dotaz kdy budou trenýrky a stulpny (chceme mít podobné vybavení jako mají hráči - většina z nás fotbal i hraje): "Nejsme prodejna sportovních potřeb" ... To je vážně vrchol! Nebylo by vhodné se zamyslet, jak tržby z fanshopu navýšit, zde vidím velké rezervy. Další můj dotaz je, kdy končí spolupráce s Adidasem? Zvažuje se obnova smlouvy či bude nové výběrové řízení na dodávku sportovního vybavení hráčů, potažmo fanshopu? Popř. je možné zveřejnit, kolik Adidas přispěl - v rámci této spolupráce - do rozpočtu klubu? Jestli vůbec něco...
Dobrý den, za fanshop Vám samozřejmě odpovím a rád. Pokusím se Vaši kritiku trochu objasnit. Vezmu to postupně.
Konkrétní čísla Vám sdělit nemohu, ale pokud srovnám roční obraty od roku 2013 (fanshop jsem převzal v polovině roku 2012), pak tržba za loňský rok byla o 47 % vyšší, než za rok 2013. Vámi zmiňovaný obrat z období před čtyřmi lety je téměř dvojnásobný oproti realitě. Nejvyšší obraty měl fanshop ihned po znovuzrození, což je vzhledem k boomu okolo Bohemky pochopitelné. Následně měly tržby mírně klesající tendenci (trh se částečně naplnil, přesun do Edenu provoz také zkomplikoval...) až do roku 2013, kdy tržby začaly opět stoupat k dnešním číslům. Meziroční nárůst tržeb je v řádech sta tisíců, což pro Bohemku není zanedbatelný příjem.
Ohledně sortimentu nemůžu souhlasit, že by se RAPIDNĚ zmenšil. Požadavky na kvalitu má také každý jiný. Snažíme se ve fanshopu nabízet nejlepší poměr cena/kvalita. Ovšem tady je to 100 lidí, 100 názorů. Samozřejmě se může stát, že sáhneme vedle a produkt je nekvalitní. V tom případě se opakovaně v nabídce neobjeví. Za loňský rok jsme měli 4 reklamace, z nichž dvě jsme vyřešili okamžitou výměnou zboží.
K mému "údajnému" výroku o prodeji sportovních potřeb bych podotkl, že je vytržený z kontextu. Podobně formulovanou větu jsem jistě použil. Vybavuji si, že jsem takto odpovídal, když u nás někdo sháněl fotbalové chrániče nebo brankářské rukavice. Dokonce jsem se setkal i s požadavkem na gymnastický kužel. Ovšem v případě stulpen a trenek je to nesmysl, protože v nabídce je průběžně míváme. U stulpen jen zmiňuji, že je možné je zakoupit i jinde, protože pro Bohemku nejsou adidasem nijak brandovány (není na nich logo, název apod.). S letní šálou a nabídkou kšiltovek máte pravdu, je to jeden z trnů v patě a pracuju na jeho vytržení. Rozumím tomu, že Váš příspěvek měl mé chování co nejvíce skandalizovat, ale nezdá se mi to v pořádku.
Jak zmínil Ludva, rád Vás ve fanshopu uvidím, dáme řeč. Spoustu věcí Vám vysvětlím, ozřejmím a udělám Vám i dobrou kávu. Negativní nálady z fotbalu se pravidelně svezou i na fanshop, vedení atd. Loňská tržba se blížila k 6 milionům Kč a stojí za ní práce jednoho zaměstnance na plný úvazek. Jistě můžete namítnout, že Vás to nezajímá, že jich klub neplatí více, nicméně já vysvětluju současná fakta a používám reálná čísla. Vedení klubu je se současnými ekonomickými výsledky fanshopu zatím spokojeno, protože zná a vidí veškeré podmínky pro jeho provoz. Já za sebe mohu říci, že spokojený nejsem a výsledky chci vykazovat stále lepší.