Příspěvek Diskuzního fóra

ludvavestec napsal:

Nebylo by rychlejší zastavit se v Ďolíčku a zeptat se řídi osobně?  Pochybuji, že bude na tyhle otázky odpovídat na VD. Můj tip na stručné odpovědi: 1.dobré 2.ano 3.proč?  4.zeptej se raději p.Šimáčka ;)

Opakovaně je některými ironizováno dílo na Stream.cz -"Kazma v práci", se kterým jsem spojován. Ano, je pravda, že jsem Kazmovi zprostředkoval, aby fotbalový díl natočil v Ďolíčku. Vedení klubu záměr (podle mě zcela logicky) schválilo. U vlastního natáčení jsem nebyl a kdybych byl, nikdy bych jeho vyznění takto nepřipustil.

Chtěl bych podotknout, že předmětný pořad je PR ( = public relations) pro klub ZDARMA a je to nepochybná přidaná hodnota pro klubové partnery a sponzory, jejichž loga se ve sledovaném médiu x-krát objevila. Hodnota pro partnery se dokonce dá seriózně vyčíslit:

Cena Videospot nepřeskočitelný (15 sec.) na Seznam.cz, období CPT HIGH = Kč 630,00
Součet časů, kdy jsou v díle rozpoznatelná loga partnerů: 3:51 min
Tj. počet 15-sec videospotů: 15
Tj. cena za videospoty celkem: Kč 9 450,00
Počet zhlédnutí k 7.3.2019: 380 552 (tj. 380,55 CPT)
AVE celkem: Kč 3 596 216,40

Vysvětlivky:
CPT (= cost per thousand = cena za 1.000 impresí)
Imprese = počet zobrazení, počet uskutečněných prokliků
AVE (= advertising value equivalency, tj. ekvivalent inzertní plochy), tj. metoda ocenění efektivity PR komunikace. Pro výpočet jsou důležité proměnné: rozměr/velikost/čas zobrazení inzerce a cena inzerce v daném médiu.


Pozn. ne všichni metodu AVE považují za nejlepší způsob měření dosahu PR aktivit. Středem kritiky bývá přílišné zjednodušení výpočtu, vypovídající hodnota je tedy pro PR sporná. AVE nám řekne kolik jsme ušetřili v porovnání s placenou inzercí, to je ale v podstatě vše. AVE totiž nezohledňuje při svém výpočtu další okolnosti jako třeba cílovou skupinu a typ média nebo to, zda článek nezmiňoval i konkurenci. I přes svá omezení je to pořád metoda hojně využívaná a rozhodně ne bezcenná.

Podstatnější je fakt, že mnohé díly stejné série jsou vyráběny na komerční bázi a jejich partneři za ně platí horentní částky. Nedosahují zde vypočítané hodnoty AVE, řekněme že jsou o řád nižší, nicméně kdo z kritiků byl schopen klubu zprostředkovat plnění zdarma v řádech statisíců?

Obchodní úsek klubu samozřejmě AVE hodnotu pořadu zná a svým partnerům ji komunikuje. Je to pro ně nadhodnota zdarma, kterou vítají a považují i nadále Bohemku za partnera, kam se vyplatí investovat, protože se klub o své partnery všemožně stará.

V tomto smyslu prosím, pokud můžete, na pořad nazírejte.

Milan Šimáček